No demano gran cosa
No demano gran cosa:
poder parlar sense estrafer la veu,
caminar sense crosses,
fer l’amor sense haver de demanar permisos,
escriure en un paper sense pautes.
poder parlar sense estrafer la veu,
caminar sense crosses,
fer l’amor sense haver de demanar permisos,
escriure en un paper sense pautes.
O bé, si sembla massa:
escriure sense haver d’estrafer la veu,
caminar sense pautes,
parlar sense haver de demanar permisos,
fer l’amor sense crosses.
escriure sense haver d’estrafer la veu,
caminar sense pautes,
parlar sense haver de demanar permisos,
fer l’amor sense crosses.
O bé, si sembla massa:
fer l’amor sense haver d’estrafer la veu,
escriure sense crosses,
caminar sense haver de demanar permisos,
poder parlar sense pautes.
fer l’amor sense haver d’estrafer la veu,
escriure sense crosses,
caminar sense haver de demanar permisos,
poder parlar sense pautes.
O bé, si sembla massa…
Miquel Martí
i Pol
AUTOAVALUACIÓ
RECITACIÓ
Alumne: FLORENTINA PÉREZ GARCÍA
|
Alguns aspectes a tenir en
compte per poder fer l’autoavaluació de la recitació:
Elecció del
text: He
escollit “No demano gran cosa de Miquel Martí i Pol” perquè després d’haver
llegit uns quants, és el que més em va cridar l’atenció. Vaig dubtar en
escollir-lo perquè és un poema on s’han d’intercanviar les frases i les
paraules i aquest fet era una mica enrevessat, però al final el vaig escollir
per saber, veure que podia assolir el repte d’aprendre’m aquest poema de
memòria.
|
Expressió
oral:
Diuen que les coses apresses de memòria sempre surten millor que les
espontànies, però jo tenia el neguit de quedar-me en blanc que no he sabut
expressar el poema com havia de fer-ho.
|
Mirada: Mirada a l’infinit, en
algun moment si que he mirat als companys, però en un moment.
|
Veu: Volum adequat, però
monòton, crec que la vocalització i l’articulació ha estat bona,menys en dues
paraules que m’han costat: “estrafer i
crosses”, però pel que fa a la resta crec que m’he n’he ensortit bé. Crec
que tinc una bona pronuncia del català i una bona millorable addicció.
|
Postura: No m’he mogut en cap
moment, he mantingut la mateixa postura tota l’estona, semblava que tingues
un pal d’escombra enganxat a la columna. Domino poc l’espai. Poc expressiva
amb el cos.
|
Gesticulació:
No he fet
cap gest en tota la recitació del poema, ni moure el cap, ni les mans. Per
tant, manca de gestualitat. Poc expressiva amb el rostre.
|
Control dels
nervis: Els
he controlat més del que em pensava.
|
Atres: M’he entrebancat en
l’última frase del poema.
|
Ha estat una molt bona activitat. Jo creia que seria molt fàcil sortir i recitar el poema, clar quan anàvem a escola ho fèiem i sortia bé, però a mida que creixem ens surt la vergonya, la por i com heu comprovat més amunt no era tan simple com semblava des d'un principi. Sé que si el tornés a recitar, intentaria arreglar tot els errors que penso que he tingut. Dic que ha estat una bona activitat perquè d'aquesta manera podem veure els errors que tenim i anar millorant-los a mida que anem fent més exposicions. També és bo fer activitats d'aquesta mena perquè dels errors dels companys o de les virtuts també aprenem i tot consell que ens poden aportar sempre és bo per nodrir-nos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada