dijous, 15 de desembre del 2011

Metàfora tutorial i construcció

Les metàfores que he escollit són les següents:


La metàfora tutorial vol dir que l'ordinador pot funcionar com un mestre, pot explicar-li al nen conceptes, pot fer-li preguntes i avaluar les respostes de l'infant. L'ordinador és un complement a diverses activitats de manera individualitzada i aquest també s'adapta al ritme que l'infant necessita. Un exemple de programa que tingui la metàfora tutorial és el JClic. 


JClic és un programa creat pel departament d'educació. Serveix per fer diverses activitats. És un programa gratuït. Les activitats que hi han estan creades per diverses escoles i mestres i molt important està en diverses llengues.


La metàfora de la construcció vol qui que aquesta és una visió de l'ús educatiu de l'ordinador centrat en l'alumne. Ell és qui controla la màquina i no a l'inrevés, per tant amb això vull dir que és el nen qui li dona ordres a l'ordinador, és el nen qui construeix les seves fites. Un clar exemple de la metàfora de la construcció és el programa de l'Scratch que el fan servir en moltes escoles.



Scratch és un programa que te una aplicació informàtica que està destinada principalment als nens i els permet explorar i experimentar amb els conceptes de programació d'ordinadors mitjançant l'ús d'una senzilla interfase gràfica. 


Gràcies a les metàfores he pogut comprovar o aprendre a utilitzar l'ordinador dins d'una aula d'educació primària. Hi han quatre metàfores: metàfora tutorial i metàfora de la construcció que són les que he explicat anteriorment, metàfora del laboratori que vol dir que el nen experimenta, i al experimentar el seu aprenentatge dona més fruits i és més gran, una altre és la metàfora de la caixa d'eines que el nen utilitza aquesta metàfora per expressar-se un clar exemple seria el paint i com a última metàfora tenim la del ordinador com alumne és el nen que a través d'un determinat programa dóna ordres a l'ordinador

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada