dimecres, 9 de novembre del 2011

Com parlar bé en públic


La primera impressió que vaig tenir quan em vaig anar a comprar aquest llibre no va ser gens bona. No m’omplia per cap cantó, lletra petita, i lletres i més lletres. Quan vaig començar a llegir-lo, el vaig veure amb uns altres ulls. És un llibre molt fàcil de llegir, ple d’exemples que fan que la lectura sigui més amena.

Com parlar bé en públic és un llibre molt útil, que qualsevol persona pot llegir, perquè jo desprès d’haver llegit aquest llibre i d’haver fet la síntesi dels punts que considerava importants, he notat que a l’hora de parlar ja sigui quan estic amb els nens, quan tinc una conversa amb una amiga, adult, quan estic atenent a la botiga, he notat que a l’hora d’expressar-me, de posicionar el cos he canviat una mica. Sobretot en l’última exposició de vam fer a seminari, vaig notar que com a mínim hem vaig preparar el discurs amb tècniques que havia llegit durant el llarg de la lectura i que em van anar força bé.

Per finalitzar, tornaré a repetir que és un llibre de gran utilitat, sobretot per aquelles persones les quals els hi costa més a l’hora d’expressar-se o és posen nervioses perquè et donen recursos per aquests casos.

A classe hem fet una ficada en comú, ens hem separat en grups de quatre o cinc i hem escollit 10 punts del llibre que nosaltres hem cregut molt importants. Després ha sortit un representant de cada grup a la pissarra i han anat dient punts d'aquest, han sortit punts com la importància de la introducció i la conclusió, la posició del cos, el silenci, el control dels nervis, les quatre preguntes: perquè, a qui, què i com, la entonació de la veu, els silencis, el guió, el coneixement de la llengua entre d'altres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada